sâmbătă, 28 mai 2016

Cum să-ţi construieşti un *Tunel de Pasteurizare*

Aşa cum v-am promis, iată cum se construieşte un #Tunel de #Pasteurizare, acesta reprezentând partea cheie, fundamentală pentru cine vrea să producă un substrat mai productiv şi cu o mai mare selectivitate.

Cum funcţionează un Tunel de #Pasteurizare:
structura trebuie să fie izolată termic, astfel încât căldura să rămână în interior cât mai mult posibil.




Această structură poate fi fabricată sau luată gata făcută, de exemplu eu mi-am procurat de la un parc de dezmembrări auto o ladă de la o autoutilitară transport congelate.


 Mărimea o alegeţi în funcţie de exigenţele voastre, adică de cantitatea de compost pe care doriţi să o pregătiţi.
Puteţi folosi un congelator vechi sau să faceţi o construcţie din cărămidă sau bolţari (cum vă este mai uşor), important sa izolaţi perfect tot şi în partea de jos, sus şi uşa.


 Apoi începem cu modificările, în partea de jos trebuie să faceţi un fel de grilaj prevăzut cu picioruşe cu o înălţime de cel puţin 10-15 cm sau  puteţi folosi paleţi(vezi schiţa).

În partea superioară montăm un ventilator cu o capacitate în funcţie de metri cubi ai tunelului(vezi schita).

Rolul  ventilatorului este de a crea un aer recirculant, adică îl aspiră de sus şi-l împinge de jos(vezi schiţă).
Conducta de aer care pleacă de sus până jos trebuie să fie izolată perfect, în aşa fel încât aerul să nu se răcească când trece.


 În ceea ce priveşte aburul sunt multe metode pentru a-l crea, depinde de bugetul vostru.
Un generator de aburi este soluţia cea mai bună dar şi cea mai scumpă, cu bani mai puţini aţi putea folosi un cazan pentru ţuică sau să-l construiţi dintr-un bidon de fier.



De exemplu eu am modificat un boiler pe lemne.
Vaporul trebuie să intre de sub grilaj.


Sunt necesare măcar două găuri în poziţii diferite pentru a putea introduce termometrul ca să controlăm temperatura.



Credeţi-mă odată ce v-aţi construit propriul Tunel, cultivarea ciupercilor(diverse specii) va fi mult mai simplă.

P.S. Daca acest articol ti-a fost util, lasa-ne un comentariu si distribuie, Multumesc

Magazin on-line








P.S. Urmareste-ne si pe Facebook!


4 comentarii: