sâmbătă, 13 august 2016

*Cum se combate Mucegaiul Verde (Tricoderma)* in Substratul pentru Ciuperci

În ultimii ani s-au verificat probleme de rezistenţă a compostului faţă de mucegaiului verde (Tricoderma).
Acest aspect implică clar toate ciupercăriile cu ciclu închis de cultivare (care pregătesc compostul).

Apariţia acestor mucegaiuri, aşa-numitele: „Verzi”, „Mucegaiuri Verzi”, este legată în marea majoritate a cazurilor de o insuficientă selectivitate a compostului.
1)     Este legată de formula compostului (diferite suplimente)
2)     De faza de premasă ( dacă se efectuează sau nu, în ce fel şi timpii)
3)     De tratamentul termic la care vine supus compostul (Pasteurizare)

Până în urmă cu câţiva ani, inamicul numărul unu, pentru ciupercării care preparau compostul, era Tricoderma Viride.
Această tulpină atunci când a apărut  pe sacii de compost a creat pagube, dar au fost pagube limitate, deoarece nu invada complet sacii.

Aceştia reuşind să producă la fel, chiar dacă nu la maxim.
Pagubele existau dar limitate doar pe o anumită zonă a sacilor.
În ultimul timp s-a verificat apariţia Trichodermei Aggressivum, care este o hiperparazită, foarte dificil de învins.

Când se prepară substratul pasteurizat este importantă selectivitatea microbiologică, în timp ce această formă de selectivitate nu este la fel de importantă când se sterilizează săculeţi  de substrat,  pentru că nu le este permis nici un fel de contact care i-ar putea contamina.

În mod normal Tricoderma apare din punct de vedere practic în sacii de substrat pasteurizat, după circa 10-14 zile de la inoculare, prin  pete verzi.
În concluzie arma cea mai eficientă în combaterea Tricodermei este prevenirea:
1)     curăţenie şi dezinfecţie pe tot parcursul procesului de cultivare
2)     pasteurizare corectă
3)     dacă nu aveţi tunel de pasteurizare, nu folosiţi suplimente
4)     utilizaţi un bun fungicid ca şi prevenire înainte de a inocula

Aceasta de mai jos este o discuţie pe care am avut-o cu un amic pe Facebook.

Sorin  Spunemi cum se rezolva problema mucegaiului verde care apare la doi ani de la infiintarea unei ciupercarii si cum se combate si in cat timp...astept cel mai bun raspuns si aceea persoana poate fi numita profesor...astept solutia ..
Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli In care din urmatoarele faze a aparut mucegaiul verde:Incubare, fructificare, valul1-2 sau al treila????
Claudio Alina Fogli
Scrie un răspuns...



Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli Am vazut ca nu mi-ai raspuns la intrebare, daca ti-am adresat aceasta intrebare, inseamna ca exista un motiv bineintemeiat.
Trebuie sa intelegi care este cauza care a dus la declansarea mucegaiului verde si sa corectezi greselile, altfel totul este inutil.
Tricoderma este foarte greu de combatut si pentru ceea ce ai acum nu mai poti face nimic(incearca sa izolezi sacii care au mucegai), unica solutie in acest punct este
Sa termini toate ciclurile pe care le ai in curs, apoi sa speli si sa dezinfectezi foarte bine toate spatiile si caile de acces care duc spre structuri, ustensilele si aparaturile, sa lasi gol 3-4 saptamani.
Abia apoi reincepi de la capat, inainte de a pune sacii in incubator, dezinfecteaza bine, la fel si pentru camerele de frucificare.
Oricum in 70% din cazuri Tricoderma se formeaza din cauza unei Pasteurizari incorecte.
Îmi place · Răspunde · 1 · 11 ore · Editat

Sorin  Buna ..stiu cauza dar eu am intrebat cum se combate si ce solutii folosesti deoarece sporii mucegaiului verde se instaleaza in ciupercarie si imprejurimi care pot fi adusi de vant chiar daca dezinfectezi bine.
Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli Posibilitatea ca sporele de Tricoderma sa fi fost transportate de vant pana la ciupercaria ta sunt mai mici de 1%, din cauza ca in Romania ciupercarii intensive sunt foarte putine, deci ca sa ajunga spore aduse de vant pana la ciupercaria ta......sa fim realisti!
Daca as fi in locul tau as cauta cauzele in alta parte, de exemplu Pasteurizarea si intreg procesul pana la faza de Incubare.
Eu vorbesc din propria-mi experienta, nu din povesti, m-am confruntat de multe ori cu aceasta problema si am reusit s-o rezolv.

Sorin  Nu mai inteles..sporii sunt de la mine .eu intreb din experienta. ( fac pleurotus din 1997) t

Sorin Probabil inca nu te-ai confruntat cu aceasta prob.pana acum dar iti spun tot din experienta ca odata instalati sporii de Tricoderma nu mai scapi de ei. In spania sa inchis o ciupercarie pe timp de un an din aceasta cauza..aceasta era intrebarea...cum cumbati sporii de mucegai verde odata instalati...
Discutiile si contradictiile sunt benefice
Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli Mai sus ti-am precizat ca m-am confruntat cu aceasta problema, si am reusit sa o resolv gasind cauza reala de unde provenea Tricoderma, si tot mai sus ti-am explicat si cum am rezolvat problema sporelor de Tricoderma. Da, multe ciupercarii inchid pe o perioada de timp, tocmai pentru a se elibera de aceasta problema, dar aici in Romania este mai simplu de rezolvat decat in alte tari(eu m-am confruntat pentru prrima data cu aceasta problema in Italia, acolo a fost mai greu de combatut).

Sorin Ai spus ca speli si dezinfectezi "dar"nu ai spus cu ce , si eu asta astept de la inceputul discutiei...Multumesc, astept numele substantei miraculoase.
Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli Eu am folosit Virocid si substante pe baza de formalina, dar problema nu o rezolvi doar dezinfectand, cum ti-am spus trebuie in primul rand sa vezi in care faza a procesului de cultivare a aparut Tricoderma, sa gasesi cauza si trebuie sa elimini cauza, eu prima data am reusit sa-mi dau seama de unde a provenit, mie mi s-a intamplat din cauza unei proaste Pasteurizari, deorece acest tratament este fundamental, folosesti tunel de pasteurizare?

Sorin Am fol.butoaie de 200 cu pasteurizare la 80 grade 4ore si a doua metoda cu bazin de 1400 litri cu metoda de imbibare si pasteurizare in acelasi timp la 60 de grade timp de 12 ore si am folosit cu succes ani de zile insa prob.mucegaiului a aparut din 2014-2015 si de atunci belea (am oprit cultura de un an ca nu se mai putea )
Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli Teoretic este bun, dar nu poti controla 100% procesul de pasteurizare cu butoi sau bazin, dar daca sacii sunt perfect incubati nu se poate dezvolta Tricoderma

Sorin Tocmai la incubate se producea fenomenul incepand cu ziua a 7 dupa care in functie de miceliu pierdeai tot sau partial
Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli cum ti-am spus de la inceput problema ta este la pasteurizare, miceilul nu are nici o legatura
Claudio Alina Fogli
Claudio Alina Fogli scuza-ma daca miceliul l-ai facut tu, da, dar daca este facut de o firma specializata si este certificat, atunci nu are nici o legatura.
Problema ta este Pasteurizare


După cum  aţi înţeles din discuţie, mereu calea cea mai uşoară este  să găsim o scuză sau să dăm vina pe altcineva, în acest caz, vântul şi miceliul.

Dar este foarte greu să ne asumăm responsabilitatea propriilor greşeli şi să le conştientizăm.


P.S. Daca acest articol ti-a fost util, lasa-ne un comentariu si distribuie, Multumesc

P.S. Daca te intereseaza sa cumperi Miceliu sau alte produse pentru Cultivarea Ciupercilor acesta este linkul paginii de vanzare.

P.S. Urmareste-ne si pe Facebook!


Un comentariu:

  1. Buna ziua.
    Eu am cumparat sacii de gata facuti si au inceput sa faca mucwgai verde inca din prima tura de fructificare.
    Majoritatea gaurilor din saci sunt cu ciupercute verzi, nu mai cresc.
    Ce pot face in aceasta situatie?
    Am avut unele buchete bogate dar foarte putine.
    Pentru o perioada scurta umiditatea nu a fost cea necesara pentru cresterea ciuoercilor dar nu le-a inpiedicat pe unele ciuperci sa creasca.
    La ora actuala umiditatea, aerul curat si lumina sunt prezente 100%.
    Ce por face in acest caz?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere